چرا وب سایت به صفحه 404 نیاز دارد؟
نوشته شده توسط : گل نسیم

هر کسی که کمی در اینترنت جستجو کرده باشد، احتمالاً به صفحات 404: Page Not Found برخورد کرده است. برخی از شرکت ها در ارائه تجربه کاربری خوب، علی رغم خطا ، بهتر از دیگران هستند.

اگر می خواهید از خطاها در زمان وقوع آنها نهایت استفاده را ببرید، باید بدانید که چگونه یک صفحه 404 ایجاد کنید. که افراد را در وب سایت خود نگه دارید.برای اطلاع از قیمت طراحی سایت میتوانید با شرکت برنامه نویسی آرماناوب تماس بگیرید.

برای اطلاع از این موضوعات به خواندن ادامه دهید:

  • صفحه 404 چیست؟
  • چرا در صفحه 404 فرود می آیید؟
  • چرا وب سایت من به یک صفحه 404 نیاز دارد ؟
  • چه چیزی یک صفحه 404 خوب را می سازد

صفحه 404 چیست؟

صفحه 404 زمانی نمایش داده می شود که دستگاه شما نمی تواند منبع مورد نظر شما را در اینترنت پیدا کند.

در پروتکل انتقال hypertext (HTTP) فرا متن، یا زبان ارتباط سرور، 404 یک پیام خطای استاندارد برای یک صفحه یا فایل پیدا نشده است.

چرا در صفحه 404 فرود می آیید؟

درک نحوه کار مکان ها و صفحات 404 با هم در اینترنت بسیار مهم است.

هر قسمت از محتوا دارای یک آدرس آنلاین است. که به عنوان مکان یاب منبع همسان (URL) شناخته می شود. قسمت اول URL با HTTP، زبان پروتکل شروع می شود. این را شهری در نظر بگیرید که در آن زندگی می کنید.

بعد نام دامنه، مانند Target.com می آید. نام دامنه بسیار شبیه به آدرس خیابان شما است. قسمت آخر URL مسیر است که مانند راهروی ورودی شما است.

دستگاه شما و سرور مربوطه باید بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، به این معنی که نام دامنه باید معتبر باشد. اگر موتور جستجو نتواند دامنه را پیدا کند، کاربران فقط پیامی را مشاهده خواهند کرد که ارتباط ناموفق را نشان می دهد.

 صفحه خطای 404 اغلب از یکی از این سناریوها حاصل می شود:

  • اشتباهات کاربر
  • لینک های خراب و شکسته
  • صفحات حذف شده
  • محتوای محافظت شده

بیایید هر کدام را بررسی کنیم:

اشتباهات کاربر

ممکن است بخواهید از www.website.com/blog دیدن کنید و به طور تصادفی www.website.com/blop را تایپ می کنید. غلط املایی اغلب منجر به 404 صفحه می شود زیرا آن صفحه در وب سایت وجود ندارد.

لینک های خراب و شکسته

لینک های شکسته می توانند خطاهایی در معماری سایت شما باشند، مانند فراموشی اضافه کردن پسوند صحیح به نام صفحه یا تنظیم نکردن ریدایرکت 301، آدرسی برای ارسال به سرور برای اطلاع از مکان انتقال محتوا.

همچنین می توانند لینک هایی به صفحه شما از جای دیگر باشند. به عنوان مثال ، یک پست رسانه های اجتماعی که شامل یک مسیر نامعتبر است ، یک خطای 404 را ارائه می دهد تا زمانی که نام دامنه صحیح باشد.

صفحات حذف شده

کسب و کارهای مختلف به طور مرتب محتوا را حذف می کنند. فرض کنید شما یک عکاس هستید که تصمیم دارید در آینده فقط در مراسم عروسی تخصص داشته باشید. بنابراین، شما صفحه خود را در مورد عکاسی نوزاد حذف کرده اید، اما فراموش کرده اید که لینک را از صفحه اصلی خود بردارید. کاربرانی که روی آن کلیک می کنند صفحه 404 شما را می بینند.

محتوای محافظت شده

شرکت ها ممکن است منابع داخلی را روی همان سرورهایی که محتوای اینترنتی خود دارند قرار دهند و مشاهده این دارایی های داخلی را ایمن نگه دارند. هنگامی که سرور دسترسی کاربران را که وارد سیستم نشده اند تشخیص می دهد ، خطای 404 را به کاربر منتقل می کند.

چرا وب سایت من به صفحه 404 نیاز دارد؟

چرا وب سایت من به صفحه 404 نیاز دارد؟

صفحه 404: یافت نشد بخشی عادی از زندگی روزمره در اینترنت است. گوگل و سایر موتورهای جستجو این را تشخیص می دهند. وب سایت شما برای تجربه کاربری بهتر به صفحه 404 نیاز دارد. سایت شما یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای کسب و کار شما است.

ارائه تعاملات لذت بخش به کاربران (حتی اگر صفحه خطا باشد) با محتوای شما باعث افزایش تعامل و زمان صرف شده در سایت شما می شود. در حالی که پیشگیری از خطا باید بخشی از استراتژی شما باشد، این احتمال وجود دارد که به یک صفحه 404 به عنوان پشتیبان نیاز داشته باشید.

یک صفحه 404 خوب چیست؟

کسب و کارها تمام تلاش خود را برای ایجاد صفحات 404 سفارشی انجام می دهند. صفحات خلاقانه 404 شخصیت یک برند را به گونه‌ای به نمایش می‌گذارند که منابع دیگر می‌ توانند، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید.

بیایید برخی از عناصر رایج صفحات 404 عالی را بر اساس توصیه های گوگل بررسی کنیم:

4 عنصر رایج از 404 صفحه

  1. زبان خوب
  2. ثبات
  3. لینک ها یا جعبه جستجو
  4. سیستم گزارش دهی لینک های شکسته

بیایید هر عنصر را مرور کنیم:

1-زبان خوب

زبان صفحه 404 شما باید مودب و دوستانه باشد.

در عین حال، باید برای کاربر مشخص کند که محتوای مورد نظر او نیست و به او اطمینان دهد که شما به او کمک خواهید کرد آن را پیدا کند.

زبان خوب

2-ثبات

صفحه 404 شما باید به همان شیوه ای که هر صفحه دیگری در وب سایت شما است ، نگاه کند ، احساس کند و حرکت کند. لوگوها و سایر برندهایی را که کاربر تشخیص می دهد اضافه کنید. حفظ یکپارچگی در صفحات شما باعث آشنایی بیشتر و القای اعتماد کاربران می شود.

3-لینک ها یا جعبه جستجو

هنگامی که کاربر راه خود را به یک صفحه 404 پیدا کرد، مطمئن شوید. که می تواند راه خود را به سایر محتوای جذاب شما بیابد. صفحات عمومی که حداقل اطلاعات را بر می‌ گردانند و راه فراری ارائه نمی‌ دهند، نرخ پرش شما را افزایش می‌ دهند و اعتبار شما را کاهش می‌ دهند.

از این فرصت برای لینک دادن به صفحات استفاده کنید که در گذشته تعامل زیادی داشته اند. همچنین می توانید جعبه جستجو ، لینک به صفحه اصلی خود یا محتوای محبوب که ممکن است به آن علاقه مند باشند را ارائه دهید.

لینک ها یا جعبه جستجو

4-سیستم گزارش برای لینک های خراب

کاربران می توانند یکی از موثرترین ابزارهای کشف لینک های شکسته باشند. راهی برای آنها ایجاد کنید تا موارد شکسته را گزارش کنند. با کمک آنها می توانید لینک ها را سریعتر شناسایی و اصلاح کنید.

با شرکت طراحی سایت آرماناوب یک صفحه 404 بسازید که متناسب با نام تجاری شما باشد.

ایجاد یک صفحه جذاب 404 و اطمینان از تجربه لذت بخش برای بازدید کنندگان شما برای حفظ کاربران در سایت شما ضروری است. اگر برای انجام هر دو به کمک نیاز دارید، با آرماناوب همکاری کنید.

تیم طراحان برنامه نویسی آرماناوب برای شناخت برند شما و درک اهداف تجاری شما برای ایجاد یک طراحی وب سفارشی که مخاطبان شما را درگیر می کند، وقت صرف می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: